تنظیم میکروبیوم GIافراد مبتلا به دیابت نوع 2 با مدولاتور میکروبیومی NM504

20 فوریه 2014- کمپانی MBTنتایج درمان با microbiome modulator NM504را بر ابتلا به دیابت نوع 2 و پیش دیابت بسیار مثبت اعلام کرد.

 NM504برای بهبود تحمل گلوکز و سایر پارامترهای متابولیکی در بیماران مبتلا به دیابت از طریق تغییر میکروبیوم لوله ی گوارش آنها طراحی گردید. مطالعات نشان داد که در بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 عدم تعادلی در میکروبهای روده ای یا GI dysbiosisروی می دهد که منجر به اختلالات متابولیک می گردد.

دانشمندان در آزمایشات دو سوکور تصادفی  کنترل دار به ارزیابی تأثیر تجویز NM504به مدت 4 هفته بر بهبود  تحمل گلوکز بر افراد مبتلا به پیش دیابت  و افراد مبتلا به دیابت نوع 2 درمان نشده از طریق تنظیم میکروبیوم  دستگاه گوارش پرداختند.

در این مطالعات 42 نفر شرکت داشتند، به این افراد بصورت خوراکی دو بار در روز NM504داده شد نتایج نشان داد که مقدار قند خون بعد از غذا با مصرف NM504کاهش یافته و حساسیت به انسولین در افراد گروه آزمایش بهبود می یابد. نتایج از طریق آزمایش تحمل گلوکز خوراکی بدست آمد و از نظر آماری معنی دار بود. NM504همچنین سبب کاهش مارکرهای التهاب مزمن و چربی های خون در بیماران تحت درمان شد. همچنین اشتهای بیماران از طریق مقیاسهای معتبر پزشکی کاهش یافت. مصرف NM504بصورت خوراکی توسط بیماران بخوبی قابل تحمل بود و بیماران شکایتی از عوارض مصرف آن نداشتند.

 مدیر موسسه ی MBT، استیو ارندرف می گوید: نتایج نشان دهنده ی موفقیت چشمگیری برای کمپانی MBTو همچنین زمینه ی درمان میکروبیومی بود. NM504اولین درمان میکروبیومی است که مستقیماً برای تنظیم میکروبیوم دستگاه گوارش افراد دیابتی بکار گرفته شده است و نتایج آن از نظر آماری در بین  این نوع از تحقیقات بسیار معنی دار و معتبر می باشد. در آینده ی نزدیک  گزارشات  بیشتری  درباره ی جزئیات  این تحقیق ارائه خواهد شد.

افزایش مرگ ومیر و ناتوانی و هزینه های مرتبط با دیابت نیاز به یک روش جدید درمانی را مبرم کرده است. پرفسور Alessioازدانشگاه  Cincinnatiمی گوید: تحقیقات جدید نشان داده است که میکروبیوم افراد برای بدست آوردن فواید درمانی قابل دستکاری است و مدولاتورهایی نظیر NM504راه کاملاً جدیدی برای درمان دیابت محسوب می شوند.

دراین مطالعه ی پیلوت، NM504بطور چشمگیری سبب بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به دیابت  و پیش دیابت شد. مصرف این مدولاتور بدون هیچگونه تغییری در رژیم  غذایی افراد موجب بهبود تحمل گلوکز گردید. این اطلاعات امیدوار کننده از کارآزمایی های بالینی بعدی برای ارزیابی استفاده از NM504به عنوان یک ابزار بالقوه برای درمان دیابت و پیش دیابت  حمایت می کند.

NM504در مطالعه ی دوسوکور، پلاسبو – کنترل برای اثبات استفاده از آن به همراه متفورمین برای بیماران مبتلا به دیابت نوع  2 که به عوارض GIمبتلا بودند، بررسی  گردید.در گزارش اخیر مشخص شد NM504می تواند عوارض جانبی مصرف متفورمین بر دستگاه گوارش را کاهش دهد.

 مدولاتورها برای تأثیر بر چندین فاکتور طراحی شده اند: افزایش رشد باکتریهای مطلوب و کاهش رشد باکتریهای دیگر.NM504برای تحریک تغییر میکروبیوم فرموله شده است تا بر متابولیسم و وزن تأثیرات مثبتی ایجاد کند.

منبع:www.medicalnewstoday.com/releases/272867.php

سرپرست مترجمین: ماندانا فرخی نیا